Радa з питань зовнішньоекономічної діяльності при Кабінеті Міністрів України
radakmu.org.ua - офіційний веб-сайт

РАДА ПІДПРЄМЦІВ ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

| написати листа | додати у обране |

| Сьогодні:  П'ятниця, 23 серпня 2019 року |

 

»

 Навігатор » Головна сторінка » Новини та повідомлення »


»

Новини та повідомлення

11.10.2011

Зауваження та пропозиції до проекту «Митного кодексу України» від Регіональної ради підприємців при Волинській ОДА

    На ваш лист Ради підприємців при КМУ від 07.09.2011 р., щодо  зауважень та пропозиції до проекту «Митного кодексу України», членами Ради та експертами, були надані наступні пропозиції:

а) В чинному на даний час Митному кодексі України Ст. 322 передбачені наступні стягнення за порушення митних правил:
     1) попередження; 
     2) штраф;
     3) конфіскація товарів

 Проте норма цієї статі суперечать вимогам статті 354 Цивільного кодексу України, яка передбачає, що «До особи може бути застосовано позбавлення права власності на майно ЗА РІШЕННЯМ СУДУ як санкція за вчинення правопорушення (конфіскація) у випадках, встановлених законом.»

 

У зв’язку з цим пропонуємо у нову редакцію Митного кодексу України привести у відповідність з Цивільним кодексом України.

 

б) Кабінет Міністрів постановою від 02.02.2011 р. №71 затвердив «Порядок проведення митними органами невиїзних документальних перевірок».  

Згідно ст. 69 Митного кодексу України. Ця стаття передбачає, що незалежно від строку закінчення операцій митного контролю, оформлення та пропуску товарів і транспортних засобів митний контроль за ними може здійснюватися, якщо є достатні підстави вважати, що є порушення законодавства України чи міжнародного договору України, укладеного в установленому законом порядку, контроль за виконанням яких покладено законом на митні органи. Такий контроль здійснюється на підставі письмового розпорядження керівника митного органу або особи, яка його заміщує. Як видно з статті, затвердження Порядку від Кабміну не передбачено.

Згідно «Порядку проведення митними органами невиїзних документальних перевірок», невиїзні документальні перевірки має право проводити лише державна податкова служба. Відповідно до пп. 41.1.2 ПКУ контролюючими органами є податкові органи та митні органи – щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території спеціальної митної зони.

Розмежування повноважень і функціональних обов’язків між контролюючими органами визначається цим діючим Митним кодексом та іншими нормативно-правовими актами.

Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість та акцизного податку встановлюється спільним рішенням центрального органу державної податкової служби та спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи.

Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Відповідно до п. 75.1 ПК саме органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Проте в чинному Митному кодексі про проведення невиїзних документальних перевірок митниками нема жодного слова.

У зв’язку з вищевикладеним пропонується в проекті Митного кодексу чітко виписати порядок, а також можливість/неможливість проведення  невиїзних документальних перевірок

в) Згідно з частиною першою статті 119 чинного Митного кодексу транспортні засоби, що використовуються для переміщення товарів та пасажирів через митний кордон України, можуть тимчасово ввозитися на митну територію України без справляння податків і зборів та без застосування заходів нетарифного регулювання.

Але на практиці такої можливості немає, зокрема щодо ПДВ. Оскільки звільняються від оподаткування операції з тимчасового ввезення на митну територію України та подальшого вивезення з митної території України (а також з ввезення на митну територію України раніше вивезеного з митної території України) товарів за переліком, визначеним статтею 206 Митного кодексу України, та повітряних суден, які ввозяться на митну територію України за договорами оперативного лізингу. Строк тимчасового ввезення визнається статтею 208 Митного кодексу України. Кабінет Міністрів України має право продовжувати строк, визначений Митним кодексом України.

Стаття 206 Митного кодексу дійсно передбачає можливість безподаткового ввезення транспортних засобів, що використовуються виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України.  Однак цим положенням можуть скористатися лише іноземні перевізники, а від вітчизняних транспортників при ввезенні тимчасово транспортних засобів вимагають сплати всіх податків, оскільки вони зареєстровані платниками податків та учасниками ЗЕД в Україні, а іноземні перевізники – ні.

 У зв’язку з вищевикладеним пропонується в проекті Митного кодексу  чітко виписати процедуру тимчасового ввезення транспортних засобів.





Обговорити на форумі


Пошук
по сайту

"і" "або"
 


 

Опитування
Наскільки погіршилось ведення бізнесу в Україні після прийняття Податкового кодексу?
Суттєво погіршилось
Незначно погіршилось
Поліпшилось
Кардинальних змін не відчутно


Результати


 


 


 


 





Підписка
на новини

 

© 2008 РАДА ПІДПРИЄМЦІВ ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Зауваження та пропозиції надсилайте на адресу: rada@kmu.gov.ua