Радa з питань зовнішньоекономічної діяльності при Кабінеті Міністрів України
radakmu.org.ua - офіційний веб-сайт

РАДА ПІДПРЄМЦІВ ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

| написати листа | додати у обране |

| Сьогодні:  П'ятниця, 05 березня 2021 року |

 

»

 Навігатор » Головна сторінка » Актуальні питання » Малі архітектурні форми (МАФ) »


»

Малі архітектурні форми (МАФ)

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

ФАЛЬКОН-ДЕВЕЛОПМЕНТ"

код ЄДРПОУ 32157934

02225, м. Київ, вул.Оноре де Бальзака, 12

р\р 260030105465 в ЗАТ «ПроКредитБанк» в м. Києві, МФО 320984, тел.464-46-45

__________ свідоцтво платника ПДВ № 100159107 від 12.01.2009р.   ІПН 321579326526______________

Голові Державного комітету України

з питань регуляторної політики та підприємництва

п. Кужель О.В.

1011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11

Голові Ради підприємців при

Кабінеті Міністрів України

п. Продан О.П.

01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2

Шановна Олександре Володимирівна та Оксано Петрівна!

     Ось уже кілька місяців столичні підприємці, які здійснюють роздрібну торгівлю з кіосків, палаток, лотків тощо, потерпають від тиску місцевої влади та створених нею структур. Складна ситуація виникла через спробу монополізувати діяльність місцевих ринків.

     Як Вам відомо 22 січня 2009 року Київська міська рада рішенням №17/1072 створила комунальне підприємство «Київські ринки». Мета була благородною - сприяти впорядкуванню стихійної торгівлі, створенню нових ринків, розвитку підприємництва. Проте практика виявилися майже протилежною.                     

     По-перше, розпорядження Київської міської державної адміністрації (надалі - КМДА) Стосовно КП «Київські ринки» містили порушення законодавства. Зокрема пунктом З розпорядження КМДА від 07.02.09 р. №138 «Про організаційно-правові заходи щодо створення комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київські ринки» міський голова доручає «Головному управлінню земельних курсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в місячний термін надати пропозиції щодо земельних ділянок в кожному районі міста Києва для облаштування на них об'єктів ринкової мережі, що будуть підпорядковані комунальному підприємству виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київські ринки». В цій частині Розпорядження №138 не відповідає вимогам Земельного кодексу України далі - ЗКУ), згідно зі статтею 125 якого (в редакції, чинній на момент ухвалення розпорядження) «1. Право власності та право постійного користування на земельну ділянку шукає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

2.  Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

3.  Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації охороняється»

     Фактично ж дане розпорядження передбачає надання земельних ділянок без зазначення декретного землекористувача (для облаштування об'єктів ринкової мережі) та конкретного права і землю (оренди, постійного користування). Крім того, зазначеним пунктом Розпорядження зрушено порядок надання земельних ділянок в користування, визначений статтями 123,124,151 ЗКУ.

     Пункт 4 Розпорядження №138 передбачає «Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації), Головному управлінню контролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розробити декілька варіантів типових ескізних проектів (схем) майбутніх об'єктів ринкової мережі та благоустрою прилеглих територій». В цій частині Розпорядження №138 порушує законодавство України про ліцензування господарської діяльності. Проектування об'єктів торгівлі код 2.03.02.10) та благоустрою (код 2.01.02.09) підлягає ліцензуванню згідно з Переліком робіт провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (додаток 1 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у будівництві, забов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затверджених наказом Міністерства регіонального озвитку та будівництва України від 27.01.09 р. №47). Підрозділи КМДА, яким надано доручення,  відповідних ліцензій не мають.       

     Пункт 1 Розпорядження КМДА від 18.02.09 р. №218 «Про організацію комунальним підприємством "Київські ринки" роботи тимчасових торговельних майданчиків на території м. Києва» доручає «Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) в встановленому порядку надати комунальному підприємству "Київські ринки" дозвіл на розміщення тимчасових споруд для здійснення торгівлі продовольчими та непродовольчими поварами на визначених тимчасових торговельних майданчиках, що додаються». В цій частині розпорядження №218 не відповідає Положенню про розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд у м. Києві, затвердженому рішенням Київської міської ради від 27.11.08 р. №657/657, оскільки у КП «Київські ринки» відсутнє право користування відповідними земельними ділянками.

     Пунктом 2 Розпорядження №218 пропонується «Головному управлінню контролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) в установленому порядку видати комунальному підприємству "Київські ринки" ордери на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з організацією тимчасових торговельних майданчиків». Тобто КМДА вимагає від підпорядкованого йому органу порушити Закон, надавши КП «Київські ринки» відповідні дозволи з порушенням порядку, встановленого Законом України «Про планування та забудову територій» та Правилами забудови м. Києва, затвердженими рішенням Київської міської ради від 27.01.05 р. №11/2587.

     Підпунктом 3.3 Розпорядження №218 КП «Київські ринки» доручається здійснювати стягнення ринкового збору. Відповідно до Указу Президента України від 28.06.99 р. №761/99 «Про впорядкування механізму сплати ринкового збору» «Ринковий збір сплачується до початку торгівлі через касовий апарат адміністрації ринку». КП «Київські ринки» не є адміністрацією ринку, тому стягнення ним ринкового збору є неправомірним.

     Чесно кажучи, на ці порушення можна було б заплющити очі, якби результатом діяльності КП «Київські ринки» дійсно стало створення нових торгівельних майданчиків та допуск на них підприємців міста. Насправді ж згаданими розпорядженнями КМДА в порушення вимог статті 6 Господарського кодексу України забезпечила КП «Київські ринки» монопольне становище у сфері ринкової торгівлі в місті Києві, змусивши інших суб'єктів підприємництва здійснювати свою діяльність в цій галузі за посередництва КП «Київські ринки». Тим самим КМДА порушив принципи економічної багатоманітності, рівний захисту державою усіх суб'єктів господарювання, свободи підприємницької діяльності господарювання. Внаслідок прийняття оскаржуваних розпоряджень КП «Київські ринки» активно займається організацією нових ринків в місті Києві, обмежуючі права інших суб'єктів підприємництва на здійснення подібної діяльності. Мають місце спроби КП «Київські ринки» витіснити підприємців з існуючих місць торгівлі; отримати дозвільну документацію на ім'я КП «Київські ринки» для здійснення діяльності в місцях, вже прийнятих іншими підприємцями; сприяння в отриманні дозвільної документації на тимчасові споруди для одних підприємців і створення перешкод для інших.

     Останнім часом незаконні дії зі сторони КП «Київські ринки» набули масового характеру, о виражається в «захопленні» тимчасових споруд (МАФ) приватних підприємців шляхом гримання дозволів на власне ім'я КП «Київські ринки», а також шляхом використання співробітників КП «Благоустрій» як інструмент у досягненні своїх корисливих цілей. Активна діяльність КП «Київські ринки» в «організації нових ринків в місті Києві» підпадають під ознаки так званого рейдерства, що породжене бездіяльністю як органів місцевого самоврядування так і  правоохоронних органів.

     Під вплив рейдерської атаки зі сторони КП «Київські ринки», а інакше її назвати не можна попало і наше підприємство - ТОВ «ФАЛЬКОН-ДЕВЕЛОПМЕНТ» що є власником малих архітектурних форм (павільйонів), розташованих у Подільському районі м. Києва за адресою : пл. Шевченка, 2, пр-т. Правди 2-3 (розподілювач). Малі архітектурні форми встановлені нами законно, на підставі відповідних Рішень Подільської районної у м. Києві ради та укладених зговорів оренди земельних ділянок (які на сьогодні є чинними).

     Протиправну діяльність по відношенню до нашого підприємства вчиняють КП «Київські ринки»,за активної допомоги КП «Благоустрій», що зазнало своє відображення 11 вересня точного року, коли на пл. Т.Шевченка, 2, за адресою розміщення належних нашому підприємству павільйонів з'явилися кілька громадян, один з яких представився працівником Головного управління контролю за благоустроєм м. Києва Київської міської державної адміністрації, а інші - працівниками Комунального підприємства «Київські ринки». При цьому вказані громадяни наполегливо, а іноді застосовуючи погрози, намагалися вручити орендарям лих архітектурних форм та представникам нашого підприємства так звані «приписи »(чинність их виникає певні питання , а тим більш обов'язок його виконання) , в яких містилося забов'язання надати, у триденний строк, до ГУ контролю за благоустроєм м. Києва КМДА дозвільні документи на малі архітектурні форми, а також попередження про те, що у випадку надання таких документів малі архітектурні форми, також у триденний термін, будуть монтовані силами згаданого вище Головного управління.

     При цьому взагалі не приймалося до уваги те, що ТОВ «ФАЛЬКОН-ДЕВЕЛОПМЕНТ», віть маючи на руках Договори оренди землі та Рішення Подільської РДА на розміщення МАФ, і 03 липня 2009 року в порядку, передбаченому Рішенням Київської міської ради від 21 травня 39 року № 462-1/1518, звернулося до Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища КМДА із заявою щодо отримання дозволів для продовження функціонування МАФ.

     Головним управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища КМДА свідомо затягується процес надання нам вказаних дозволів, і робиться це виключно в інтересах комунального підприємства «Київські ринки», яке наразі дуже зацікавлене (що зайвий раз підтверджує візит його працівників 11.09.2009р) у встановленні біля автостанції «Полісся» власних малих архітектурних форм.

     Як пізніше нам стало відомо , Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації, на замовлення КП «Київські ринки» були проведені роботи по виготовленню паспорту прив'язки МАФ на тимчасове розміщення торгівельного майданчику за адресою: м. Київ, пл. Т.Шевченка, 2 фактично на земельній ділянці, яка вже передана у користування нашому підприємству, що пояснює причини відмови в розробці паспортів прив'язки на МАФ та видачі дозволу на розміщення ТС на звернення ТОВ «Фалькон-Делопмент», і це при тому, що наше підприємство неодноразово звертало увагу як Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) так і КП «Київські ринки» на що при виготовленні паспорту прив'язки на МАФ за адресою: м. Київ, пл. Т.Шевченка, 2,

     Необхідно врахувати той факт, що частина земельних ділянок для розміщення малих архітектурних форм за вказаною адресою вже надана у користування нашому підприємству і на їх вже встановлені та функціонують торгівельні кіоски.

     Хочемо зазначити, що нашим підприємством були направлені відповідні листи-звернення ) депутатів місцевих рад, правоохоронних органів, органів прокуратури (як району так і міста), і суду щодо надання правої оцінки діяльності Комунального підприємства «Київські ринки», однак наші звернення або взагалі не розглядаються (передаються по інших інстанціях) або відповідь надсилається не розкривши суті тих запитань які були поставлені в листі.

     Обмеження прав суб'єктів підприємництва вже призводить до збільшення тіньової частки ділянку, підвищення цін та розвитку корупції.

     Звертаємо Вашу увагу, що на сьогодні існує велика кількість громадських організацій які захищають інтереси малого та середнього бізнесу, як на районних так і міському рівнях. Однак більшість з них в своїй мірі відстоюють інтереси певних політичних груп, які в свою чергу користуючись безвладдям, що коїться в столиці відносно процедури оформлення документів на тимчасові споруди намагаються використовувати приватних підприємців задля підняття відповідних рейтингів політичних партій та блоків, які вони представляють. Відсутність єдиної позиції, принципів та стратегії розвитку не надає надії представникам малого та середнього бізнесу не те що завтра, а навіть вже сьогодні. На нашу думку, багатоманітність громадських організацій, яка існує на сьогодні в м. Києві не сприяє прозорому розвитку бізнесу в столиці країни, а навпаки створює перешкоду в продуктивності його існування. На сьогодні постала негайне питання у створенні нового громадського об «єднання з наданням йому певних повноважень, пов'язаних в координації діяльності існуючих громадських організацій, які відстоюють інтереси малого та середнього бізнесу.

     Враховуючи складність питання просимо вас організувати зустріч з підприємцями м. Києва, які здійснюють торгівлю з тимчасових споруд, та по її результатам вжити заходів з забезпечення отримання законодавства щодо підприємницької діяльності в столиці України.


 

     Директор                         Т.А.Солодка






Обговорити на форумі


Пошук
по сайту

"і" "або"
 


 

Опитування
Наскільки погіршилось ведення бізнесу в Україні після прийняття Податкового кодексу?
Суттєво погіршилось
Незначно погіршилось
Поліпшилось
Кардинальних змін не відчутно


Результати


 


 


 


 





Підписка
на новини

 

© 2008 РАДА ПІДПРИЄМЦІВ ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Зауваження та пропозиції надсилайте на адресу: rada@kmu.gov.ua